steps ahead to apply
phd position

مراحل دقیق معیارها و ملاک ها در پذیرش

میدونیم نوشتن پروپوزال دکتری، DBA و نیز پروپوزال فرصت مطالعاتی Postdoctoral اون هم برای پذیرش کاری هست که جز با تحقیق و بررسی های دقیق و حسابرسی شده ممکن نیست. خب خیلی از ما به دلایل مختلف پس از سپری یک مقطع، تصمیم به ادامه تحصیل در دانشگاه خارج میگیریم. نحوه گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارجی و تایید درخواست پذیرش دکترا مثل دانشگاههای کانادا، امریکا، ایتالیا، انگلستان، آلمان، مالزی و هندوستان به شرایط و معیارهایی بستگی دارد که هر یک از این دانشگاه ها برای اپلای، فاند و بورسیه تحصیلی در نظر گرفته باشند. برخی از این معیارها عبارتند از:

ـ درخواست پروپوزال از دانشگاه کمیته محور

وقتی پروپوزال پذیرش برای دانشگاه کمیته محور نوشته میشه، قانون نانوشته ای هست که اون مطالعه مقاله ها، پایان نامه ها و دیگر تحقیق و پژوهش هایی هست که در اون دانشگاه تایید شدن. ما در پی اچ دی پروپوزال میایم وقتی مشاوره میدیم برای انتخاب منابع پروپوزال پذیرش دکتری، عینا و ابتدائا منابع مرتبط اعضای کمیته داوران و ادمیشن کامیتی رو بررسی و مطالعه میکنیم و مراجع اصلی طرح تحقیق پذیرش رو طبق اونها انتخاب میکنیم (همچنین مراجع و منابع و مقاله هایی که در انتهای ریفرنس های اون مراجع مندرج شده)

ـ درخواست طرح تحقیقاتی برای اپلای

در فرآیند اپلای خود محورتان، یکی از مدارک احراز شرایط اپلای ابرود، داشتن یک ریسرچ پروپوزال یا پلن تحقیقاتی هست. استاد، دانشگاه و سوپروایزر جهت تکمیل شرایط اپلای، این درخواست را از شما خواهند داشت؛ لذا شما باید به شیوه صحیح، فارغ از پلاجیاریسم، با دقت به نوآوری ها و خلا تحقیقاتی، این ریسرچ پروپوزال تحقیقاتی رو آماده کنید. همینطور وقتی با خود استاد یک دانشگاه خارجی و برای اپلای ابرود در ارتباطید، حتی اگه ایشون عینا به شما نگه باید شما از تالیف های ایشون بهره مند شید. به همکارانی که در مقاله هاشون داشتن رجوع کنید و کلا خیلی مسائل رو به موازات ملاک های ارزیابی صحیح ایشون تالیف کنید.

Apply abroad
how to write
a research draft

ریسرچ پروپوزال چیست؟

What is a research proposal?

فاتوسی (۲۰۱۹) ریسرچ پروپوزال را اینچنین تعریف میکنید:

Research proposal is a document that presents the case for an idea and the action that one proposes to take with respect to it and aimed at eliciting a desired action from the reader (Fatusi, 2019) 

نقش پروپوزال در پذیرش تحصیلی و اپلای

اما سوال اینه که چگونه میشه پروپوزال دکتری رو طوری بنویسیم که بتونیم پذیرش، بورسیه یا فاند رو از دانشگاه مورد نظر بگیریم. گرچه پروپوزال بتنهایی در گرفتن اپلای نقش قطعی نداره و رزومه، مقالات، تحقیق و پژوهش هایی که متقاضی اپلیکیشن در دوره کارشناسی ارشد و کارشناسی داشته هم موثر هست و مدرک زبان آیلتس و نمره تافل هم تاثیر داره اما پروپوزال هم نقش تعیین کننده خودشو داره. چه بسا برای اپلای دانشگاهی ممکنه پروپوزال اصلا اهمیت نداشته باشه و رزومه و سوابق پژوهشی و تحقیقات مهم باشه اما آماده کردن یک پروپوزال تک و نمونه میتونه برگ رو عوض کنه.

چگونه ریسرچ پروپوزال اپلای PhD بنویسیم

اولین قدم از گام های اپلای

طریقه اپلای کردن برای بورسیه، فاند و فول فاند به کرات در وب سایت راهنمای اپلای PhD-Proposal توضیح داده شد. اونچه که اغلب در گام به گام اپلای برای متقاضیان پذیرش دکتری مهمه نوشتن ریسرچ پروپوزال Research proposal هست. برای اینکه از یک دانشگاه خارجی در مقطع دکتری پذیرش بگیریم قطعا نیاز به این پروپوزال داریم. حتی در پذیرش سلف فاند (Self-funded) هم نیاز به نگارش ریسرچ پروپوزال هست. لذا در این بخش قصد داریم راهنمای صفر تا صد برای نوشتن Research proposal دکتری فراهم کنیم.

An academic research proposal is the first step in producing a thesis or major

راهنمای اپلای با ریسرچ پلن

برای اپلای در مقطع دکتری یا ارشد مجدد با فاند (در کشورهایی مثل کانادا و استرالیا) یا بورسیه شدن (در کشورهایی مثل ترکیه یا ایتالیا) به قطع یقین یک ریسرچ پلن نیازه. بعد از شروع مکاتبات با دانشگاه های استاد محور و ارسال مدارک اولیه (ریز نمرات، نمره آیلتس، CV، SOP و دیگر مدارک اولیه) درخواست ریسرچ پروپوزال Research proposal، یک امر معمول و همیشگی است. وب سایت پی اچ دی پروپوزال یک راهنمای جامع اپلای با اتکا بر نوشتن ریسرچ پروپوزال است. در خصوص نحوه نوشتن طرح تحقیق جهت ارائه به استاد یا دانشگاه (در دانشگاه های کمیته محور) و راهنمای اپلای موفق با آموزش های گروه اپلای پی اچ دی پروپوزال همراه باشید.

Apply abroad
how to write
a research draft

اتود نگارشی ریسرچ پلن

ببینید اینکه بیاییم پروپوزال اپلای دکترا Research plan proposal را به زبان فارسی بنویسیم و بعد از فارسی به انگلیسی، آلمانی یا زبان فرانسه ترجمه کنیم اساسا اشتباهه و ما را در دام اشتباه های زیادی میندازه که در آن امکان ریسک های گرامری، کاربردی، اصطلاحی و آکادمیک وجود دارد. در صفحه مربوط به اتود نگارشی ریسرچ پروپوزال از منظر گرامری میتونید مثال های خوبی بیابید. 

need to talk more

09124384291

research proposal TOPIC

عنوان ریسرچ پروپوزال اپلای دکتری

موضوع و عنوانی که برای پروپوزال اپلای دکتری انتخاب میکنید طوری باشه که در صورت پذیرش پروپوزال بتونید رساله و فصول پایان نامه دکتری خود در دانشگاه خارجی مقصد رو پیش ببرید. موضوع رو در سطح وسیع انتخاب نکنید که مثلا بخواید سیاست های اجرایی یا استراتژی های بازاریابی یه کشور رو برنامه ریزی کنید؛ که این یه امر محاله و نیاز به یه تیم ۱۰۰ نفره داره که ۳ سال کار کنن و استراتژیست باشن نه یه پایان نامه دکتری که قراره تو ۳ سال کار شه. اپلای دانشگاه های خارجی وقتی موفق است که صداقت اپلیکنت در کاربرد منابع و استفاده از مراجع به منبع دهی دقیق اثبات شود. 

منطبق با عنوان ریسرچ پرپوزال، سعی کنیم بیان مسئله تحقیق، پیشینه و سوابق، سوالات و اهداف و فرضیات پروپوزال رو طوری بنویسیم که یک رابطه منطقی بین شون برقرار باشه. از ابتدای طرح مسئله با شاخص هایی سر و کار داریم، اینها رو در مرور پیشینه و سوابق ریسرچ پروپوزال، در سوالات و اهداف تحقیق و سایر اجزای پلن باید همسو و متوازن طرح کنیم. البته در نوشتن ریسرچ پلن، با توجه ساختار کیفی تحقیق و جنبه های اکتشافی اون، برخلاف پژوهشی های کارشناسی ارشد، اغلب فرضیات طرح نمیشن و تمرکز بر یافتن پاسخی برای سوالات تحقیق هست.

منطبق با عنوان ریسرچ پرپوزال، سعی کنیم بیان مسئله تحقیق، پیشینه و سوابق، سوالات و اهداف و فرضیات پروپوزال رو طوری بنویسیم که یک رابطه منطقی بین شون برقرار باشه. از ابتدای طرح مسئله با شاخص هایی سر و کار داریم، اینها رو در مرور پیشینه و سوابق ریسرچ پروپوزال، در سوالات و اهداف تحقیق و سایر اجزای پلن باید همسو و متوازن طرح کنیم. البته در نوشتن ریسرچ پلن، با توجه ساختار کیفی تحقیق و جنبه های اکتشافی اون، برخلاف پژوهشی های کارشناسی ارشد، اغلب فرضیات طرح نمیشن و تمرکز بر یافتن پاسخی برای سوالات تحقیق هست.

تطبیق موضوع پلن اپلای و عنوان تز فوق لیسانس

دوستان چه بهتر که پلن دکتری اپلای دنباله و زنجیره ای متصل به زمینه پروپوزال فوق لیسانس شما باشه، با سابقه کاری و شغلی شما در ارتباط باشه. گاهی مواردی مثل این میتونی برتری های جزئی ایجاد کنه و شما رو یک محقق جلوه بده که در پی بررسی و پژوهش درباره موضوعی هست و این کار رو از فوق لیسانس شروع کرده و قصد دارید در دوره دکتری هم ادامه دهید. در پایان، بهتر است برای نوشتن Research proposal اپلای از یک مشاور کمک بگیرید.

طراحی مدل مفهومی پروپوزال اپلای

Research primary conceptual model in Phd-proposal

دوستانی که میخواید دکتری پذیرش بگیرید و اپلای کنید، مدل خلاصه ای از طرحی هست که شما مطرح میکنید؛ شاید بیشتر داوران، ابتدای کار به بررسی مدل پیشنهادی اولیه ریسرچ پروپوزال دکترا توجه میکنن و سپس سایر اجزای تشکیل دهنده پروپوزال رو. من همیشه در پایگاه دانش سایت پی اچ دی پروپوزال و مشاوره های مختلفی که برای نوشتن ریسرچ پروپوزال دوره دکتری PHD و دوره DBA برگزار میکنم تاکید دارم که مدل رو خیلی جدی بگیرین! مدل ما باید  داینامیک باشه؛ یعنی طوری مدیریت شه که ارکان، جنبه ها، ابعاد و متغیرهاش خروجی کل پروپوزال بشه؛ مدل پروپوزال، نقشه استراتژیک انجام رساله هم خواهد بود که بعد تو نگارش فصول رساله باید اکسترکت بشه. تو طراحی مدل مفهومی پروپوزال که قرار باشه برای اپلای، گرفتن فاند و بورسیه یه سری نکات رو در نظر بگیریم؛ مدل مفهومی، نقشه معماری و سازه عمرانی ساخت پایان نامه است که بخصوص تو مراحل نوشتن محتوای فصل دوم پایان نامه چه فوق لیسانس و چه دکتری نقش اساسی داره و هر چه روایی و اعتبار اون بالاتر باشه، مثل برق شما رو به خانه کیفیت نزدیک میکنه

How to write a research plan for easy study abroad

نمونه پروپوزال انگلیسی اپلای

PhD research plan example for apply abroad

اساسا نگارش ریسرچ پروپوزال و طرح تحقیق اپلای دانشگاه های خارج کشور امری نیست که دنبال نمونه و فرمت آماده آن باشیم. زیربنای تحصیل خارج از کشور و موفقیت های آینده اعم از بازگشت به دانشگاه ها و محیط علمی داخل کشور عزیز و یا ترجیح کرسی استادی دانشگاه های خارج کشور، همین نگارش پروپوزال اولیه است که چه بسا غالبا مبنای ادامه تحصیل دوره ۳ الی ۴ ساله دکتری شما خواهد بود.

استفاده از نمونه پروپوزال آماده برای اپلای اصلا توصیه نمیشه؛ نگارش یک پروپوزال انگلیسی یونیک، با رعایت استانداردهایی نظیر ریسرچ گپ، نوآوری، نتیجه محور بودن، گرامر آکادمیک و ضوابط بین المللی دیگه برای اپلای موفق و آسان Easy apply abroad بسیار لازمه. در ادامه، آموزش اپلای با تاکید بر رویه نگارش پروپوزال Research proposal – SOP – RESUME و Letter of Recommendation را در وب سایت Phd-proposal خواهیم داشت.

مدل اولیه ریسرچ پروپوزال پذیرش دکتری

Research primary conceptual model

هر پروپوزالی چه در مقطع دکتری، چه برای پذیرش مستقیم از لیسانس به دکتری و چه پروپوزال دانشگاه داخلی، نیاز به طرح یک مدل اولیه Research primary conceptual model دارد؛ بهتر است این مدل بر اساس تالیفات استادی طراحی شود که مسئول پذیرش شما در مقطع دکتری هستند.

نوآوری شاخص ها

نوآوری در پروپوزال دانشگاه خارج کشور

Innovation and writing PhD research plan

مقصود از نوآوری در پروپوزال دانشگاه خارج کشور، طرحی جدید هست که یک خروجی خاص داشته باشه. حال این خروجی میتونه به طرح های اقتصادی، مالی ـ پولی و مدیریتی مربوط شه و یا میتونه ایده های اجرایی زیست محیطی داشته باشه؛ مثلا موضوع در حوزه استراتژی های مدیریت پسماندهای ناشی از کرونا COVID-19 باشه. یا اینکه به تصمیم گیری های مدیریت دولتی و سیاستگذاری ها و خط مشی های عمومی مرتبط شه. همچنین نوآوری ها در زیر ساخت های اجرایی کشور ها؛ مانند اینکه بیاید و طرحی ارائه بدید که بتونه به واسط استراتژی های تکنولوژیک در زیرساخت های دیجیتال کشورها، دورکاری و Teleworking مرتبط با کاهش سطح پراکندگی کووید ۱۹ رو به شکل اثربخشی ارتقا بده … در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد

در نهایت اینکه نکات زیادی رو میشه در پروپوزالی که برای اپلای و گرفتن فاند و بورسیه نوشته میشه رعایت کرد، اگه نیاز به همراهی و مشاوره بیشتر در نگارش پروپوزال و انجام یک طرح پیشنهادی دقیق و اصولی داشتید با پی اچ دی پروپوزال تماس بگیرید. هم اکنون پی اچ دی پروپوزال با همکاری اساتیدی که خود، دانشجوی دانشگاه های خارجی مثل کانادا، انگلستان، آلمان و ایتالیا بوده اند و با مراحل نگارش پروپوزال اپلای  و مراحل اخذ اسکالرشیپ Scholarship را سپری کرده اند، آماده راهنمایی شما متقاضی گرامی برای نوشتن ریسرچ پروپوزال اپلای است. برای راهنمایی بیشتر میتونید از طریق واتساپ سوال خود را طرح نموده و رهنمودهای صوتی ارزنده دریافت کنید.

به قدر و میزانی که یک ریسرچ پروپوزال Research proposal از حس نوآوری و خلق ایده برخوردار باشد، به همان میزان هم اعتبار و اصالت می یابد. حلقه مفقوده ای که در بیشتر طرح های تحقیقاتی که برای اپلای نوشته میشود، به چگونه محوری آن توجه کمی میشود. متاسفانه بیشتر ریسرچ پلن هایی که برای ویرایش و ادیت به دست Phd-Proposal میرسد، متقاض اپلای صرفا بیان میکند که این ریسرچ پلن دارای نوآوری است و سپس موضوع پروپوزال دکتری یا مستر خود را طرح میکند که این راهی واهی است. برای نوآوری و بدعیت ریسرچ پروپوزال دکتری یا پست داک Postdoctoral research plan حتما باید دلایل منطقی و واقعی مبنی بر نوآوری طرح را تبیین کنید.

How to write a PhD research plan proposal

فرمت پروپوزال انگلیسی اپلای دکتری

دانشگاه های خارج از کشور که دانشگاه بین المللی پذیرش دارند به ندرت فرمت از پیش تعیین شده ای برای ریسرچ پلن اپلای در نظر میگیرند، اما دوستان عزیزی برای اپلای خواستار نمونه فرمت پروپوزال بودند و درخواست خود را چندین برای پی اچ دی پروپوزال ارسال کرده اند که در پاسخ چند نمونه فرمت از پیش آماده شده صرفا جهت آگاهی با ساختار و قسمت های یک ریسرچ پروپوزال درج شده است. برای دانلود فرمت پروپوزال انگلیسی اپلای  به لینک مراجعه فرمائید.

بررسی مشکلات تکرار

در نهایت اینکه همیشه کار درستی که آدمیزاد انجام میده نتیجه و اوت پوت درست نمیده.  ما میام یه شرکت IKEA لوازم خانگی رو به عنوان کیس استادی پروژه پروپوزال اپلای مون انتخاب میکنیم و بحث استراتژی های بازاریابی رو به عنوان یکی از متغیرهای اصلی پایان نامه انتخاب میکنیم. سراغ منابع میریم، گرته برداری و ریفرنس دهی میکنیم و زبان نوشتاری خودمونو مطرح میکنیم. اما اگر به نتایجی که با جستجوی IKEA در گوگل بدست میاد توجه کنیم میبینیم که ۴۲۹ میلیون نتیجه دیده میشه و حالا وقتی IKEA MARKETING رو سرچ میکنیم با این نتیجه روبرو میشیم:  ۵۶,۸۰۰,۰۰۰ results؛ مگر گستره کلمات لاتین حوزه بازاریابی چقدر هست؟!

اصالت پلن اپلای

عزیزان برای نوشتن پروپوزال دکتری تان پیش بینی صداقت را از هر نظر داشته باشید. نظر با کثرت منابع، توان علمی که در طول تحصیل کسب کرده اید و علاقه ای که به تحصیل در دانشگاه و مقاطع بالاتر دارید، دلیلی برای گرایش به عدم صداقت نمی ماند. اما هوشیار باشید ..

گرچه در موردی شبیه به این ما تمام صداقتمونو به خرج دادیم و کپی برداری نکردیم، اما هرچه سعی بکنیم آنقدر تحقیق و پژوهش در رابطه با بازاریابی این گروه تولیدی انجام شده که اصولا به نظر من هر جمله ای مطرح کنیم، میشه شبیه به اون رو در یکی از تحقیقات بازاریابی این شرکت پیدا کرد و ناخواسته در دام تقلب علمی Plagiarism و بالا بودن ضریب تشابه در سیستم های همانندجویی پلاجیاریسم دانشگاه های خارجی خواهیم افتاد.

تصور کنید قصد نوشتن پروپوزال برای دانشگاه های استرالیا دارید، دو راه خطا در این بین هست که من معمولا در ویرایش پروپوزال پذیرش دکتری متقاضیان اپلای میبینم؛ ۱. کپی کاری از یک نمونه پروپوزال خارجی – ۲. کپی مطالب از پایان نامه های دیگران یا از هر نوشته دیگر مانند مقالات ISI یا مقالات کنفرانس و غیره.

مطالعه مورد ریسرچ پلن

در انتخاب مطالعه موردی خیلی دقیق باشید و شرکت هایی رو انتخاب نکنید که تحقیقات حوزه پژوهش شما در اونها خیلی کار شده باشه؛ هرچه قلمرو موضوعی و مطالعه موردی دارای بدعت و نوآوری بیشتر باشد، اعتبار علمی هم متعالی خواهد بود.

پادکست اپلای

شنیدن پادکست های آموزشی در زمینه های مختلف اپلای دانشگاه خارج از کشور رو شدیدا پیشنهاد میکنیم. این پادکست ها بصورت روزانه و پیوسته در آلبوم پادکست ها و اپیزود های صوتی مرتبط با پذیرش دانشگاه های خارجی قرار میگیره. موضوعاتی از قبلی نوشتن پروپوزال اپلای، مکاتبه با استاد، اصول نوشتن رساله دکتری پس از پذیرش در دانشگاه خارجی، فاند، گرنت، اپلیکیشن فی، نوشتن مقاله تحقیق، معرفی بورسیه های تحصیلی کانادا، استرالیا، امریکا، آلمان و …، نوشتن بیانیه تحقیق یا SOP و .. را میتونید در این پادکست ها و فایل های صوتی حین رانندگی و پیاده روی بشنوید.

ویرایش ریسرچ پلن اپلای

وب سایت Phd-proposal میتواند ویرایش ریسرچ پلن اپلای شما رو به زبان انگلیسی اجرا کند. بهترین حالت نگارش یک ریسرچ پلن موفق برای اپلای این هست که خود متقاضی به زبان علمی و آکادمیک خود، طرح پذیرش را پیکربندی کرده باشد. وقتی بوی تقلب از طرح پذیرش به مشام ادمیشن کامیتی برسد، قطعا ضریب پذیرش تقاضای بورسیه و یا اپلای مبتنی بر فاند یا سلف فاند به صفر می رسد. ما میتوانیم با ذکر منابع، از نظرات و نظریات علمی بهره مند شویم. در وب سایت پی اچ دی پروپوزال، تنها تاکید بر کاربرد منابع انگلیسی است؛ گرچه ترجمه آکادمیک، مبنای نوشتن Research plan هست اما هدف صرفا ترجمه ای است که امانتدار بوده و بتواند نظر شخص را انعکاس دهد. ویرایش نیز، اگر با رعایت اصول و به تبع آگاهی حاصل از مطابعات شخص صورت گیرد، قطعا بر ارزش معنوی طرح نگارش شده شما خواهد افزود.

تبعیت پلن اپلای از محورهای پژوهشی دانشگاه خارجی مقصد

اگه موضوع ما در راستای محورهای پژوهشی دانشگاه پذیرنده نباشه، اساسا نوشتن پروپوزال و مکاتبه برای اپلای با دانشگاه بی فایده است. دانشگاه های خارجی مثل ایتالیا، استرالیا، اوکراین، سوئد و نروژ همه در وب سایت و پنل پذیرش شان تم اصلی و عناوین رو در دسته های موضوعی مشخص میکنن.

نکات موضوع برای پروپوزال پذیرش

الف) موضوع پروپوزال دکتری رو به تناسب نیازها و اقتضای شرایط کشور دانشگاه خارج کشور انتخاب کنید.

ب) عنوان پروپوزال شما باید در راستای طراحی مدل و رسیدن به یک مدل خروجی و در سطح کلان باشه.

ج) بهتره شرکتها، سازمان ها و کارشناسان کشور خودتونو به عنوان مطالعه موردی پروپوزال انتخاب نکنید.

(گرچه در اپلای رشته های هنر، سینما ـ تئاتر، رشته رقص ـ فولکلور ـ نقاشی و تاریخ و معماری، بررسی های تطبیقی کشور مبدا خیلی هم عالی خواهد بود و اساتید استقبال میکنند) Phd-proposal در زمینه آموزش های نگارش ریسرچ پلن اپلای هنر و بورسیه نقاشی و نیز گرافیک و بورسیه رشته تاریخ هنر به شکل ویژه ای فعال است.

د) موضوع پلن رو خیلی ایده آل و فانتزی انتخاب نکنید به عملی بودنش فکر کنید.

ذ) توجه کنید که منابع و رفرنس کافی برای موضوع انتخابی میکنید وجود داشته باشه

معرفی سایت های مقاله بیس و انتخاب موضوع ریسرچ پروپوزال

بیان مسئله در پروپوزال دکتری اپلای

Problem statement (State of the art)

بیان مسئله واقعا باید بیان مسئله باشه؛ اینکه صرفا بیایم و درباره موضوع پایان نامه تعریفات و توضیحاتی رو بیان کنیم دردی دوا نمیشه. برای مثال تو نوشتن بیان مسئله میتونیم به چند نمونه ایده ساده اما اثربخش توجه کنیم:

الف) نیازی که این موضوع تحقیق در جامعه حس میشه

ب) علتی که این موضوع انتخاب شده

ج) نکات ضعفی که در حوزه موضوع پروپوزال وجود داره؛ برای مثال در یک نمونه پروپوزال دکتری معماری؛ عدم توجه به مرمت بافت های تاریخی شهرهای دور از پایتخت

د) تهدیداتی که هم اکنون مسئله و موضوع پایان نامه ما باهش مواجه هست؛ برای مثال اینکه افزایش بی رویه قیمت ارز در روزهای اخیر تاثیر مخرب مالی در دراز مدت بر عملکرد مطالعه موردی ما که مثلا بانک ها باشن میزاره و بانکداری تا چه اندازه از این آسیب میبینه

ذ) راه حل های پیشنهادی از منظر قوت محیط داخلی؛ برای نمونه توانمندی های هوش تجاری کارکنان سازمان چطور میتونه توان رقابتی شرکت رو افزایش بده. با وجودیکه شرکت از نظر رقابت پذیری در وضع بدی هست. این مسئله و روش حل مفروض اون رویکردی هست که ما از درون به بیرون داریم و از نقاط قوت داخلی Strength به جنگ تهدیدات خارجی Threats سازمان میریم.

ر) مفروض های ما برای حل مسئله داخلی سازمان یا جامعه مورد مطالعه با تمرکز بر فرصت هایی که در بیرون از سازمان داریم؛ یه وقتی هست ما داخل جامعه مون برای مثال و نمونه ما داریم یه پروپوزال برای دکتری مدیریت آموزشی مینویسیم، جامعه آماری مونم دانش آموزان هستن که در یادگیری ضعف دارن، حالا پیشنهاد مفروض ما در موضوع پروپوزال رساله دکتری مون حل این مسئله با تکیه بر توان مشارکتی اولیای دانش آموزان هست و یه طرح جامع سودآور متقابل هم واسه دانش آموزان و اولیا داریم. مثال ما نشون میده حداقل فرصت های بیرونی و خارجی برای تقابل با ضعف دانش آموزان مدرسه وجود داره؛ استراتژی ای که برای حل ضعف درسی دانش آموزان با تاکید بر فرصت توان علمی اولیا داریم میتونه به ضعف داخلی مون پوشش ارتقایی بده.

تبعیت پلن اپلای از محورهای پژوهشی دانشگاه خارجی مقصد

اگه موضوع ما در راستای محورهای پژوهشی دانشگاه پذیرنده نباشه، اساسا نوشتن پروپوزال و مکاتبه برای اپلای با دانشگاه بی فایده است. دانشگاه های خارجی مثل ایتالیا، استرالیا، اوکراین، سوئد و نروژ همه در وب سایت و پنل پذیرش شان تم اصلی و عناوین رو در دسته های موضوعی مشخص میکنن.

نکات موضوع برای پروپوزال پذیرش

الف) موضوع پروپوزال دکتری رو به تناسب نیازها و اقتضای شرایط کشور دانشگاه خارج کشور انتخاب کنید.

ب) عنوان پروپوزال شما باید در راستای طراحی مدل و رسیدن به یک مدل خروجی و در سطح کلان باشه.

ج) بهتره شرکتها، سازمان ها و کارشناسان کشور خودتونو به عنوان مطالعه موردی پروپوزال انتخاب نکنید.

(گرچه در اپلای رشته های هنر، سینما ـ تئاتر، رشته رقص ـ فولکلور ـ نقاشی و تاریخ و معماری، بررسی های تطبیقی کشور مبدا خیلی هم عالی خواهد بود و اساتید استقبال میکنند) Phd-proposal در زمینه آموزش های نگارش ریسرچ پلن اپلای هنر و بورسیه نقاشی و نیز گرافیک و بورسیه رشته تاریخ هنر به شکل ویژه ای فعال است.

د) موضوع پلن رو خیلی ایده آل و فانتزی انتخاب نکنید به عملی بودنش فکر کنید.

ذ) توجه کنید که منابع و رفرنس کافی برای موضوع انتخابی میکنید وجود داشته باشه

معرفی سایت های مقاله بیس و انتخاب موضوع ریسرچ پروپوزال
ارتباط تلگرامی با کارشناسان