مشکلات زندگی پس از مهاجرت به کانادا

تیم اپلای ابرود کانادا

مشکلات اساسی مهاجرت به کانادا؛  پنج دلیل که مهاجران کانادا را ترک می کنند

شما به عنوان فردی که قصد اپلای ابرود کانادا دارید، باید دیدگاه های مرتبط به زندگی در این کشور را هم در نظر داشته باشید. بنابراین، خواندن نظرات افرادی که قبلا این مسیر را طی کرده اند خیلی مهم و حیاتی هست. از طرفی هم ممکن است به تصمیم گیری های همه جانبه تر منجر شود.

از نظر منطقی و فکری باید ایرادات و فواید مهاجرت به کانادا را بررسی کنید و در انتها تصمیم به مهاجرت بگیرید؛ گرچه همیشه باید بصورت اقتضایی و مقایسه ای به بررسی مسائل پرداخت. این مفهوم در اینجا هم صدق میکند. از طرفی هم میتواند برای کسانی که قصد مهاجرت به کانادا دارند، شرایط آگاهانه تری ایجاد کند. این پنج مشکل که به بررسی آنها می پردازیم از مشکلاتی است که بعد از مهاجرات باعث ترک کانادا و بازگشت می شود. که ما از کم اهمیت ترین به پراهمیت ترین مشکل به ترتیب توضیح می دهیم.

وضعیت آب و هوا

در استانهای شرقی کانادا عملا هفت ماه در سال دسترسی به طبیعت به دلیل هوای سرد خیلی محدود است و حدود 90 درصد مواقع دما زیر صفر است و شما فقط 5 ماه از سال می توانید به راحتی به طبیعت دسترسی داشته باشید. در استانهای غربی کانادا تقریبا همین زمان و حتی بیشتر هوای ابری و بارانی داریم و مشکلی که پیش می آید کمبود بیش از حد آفتاب هست که باید خیلی مراقب تغذیه خود باشید مصرف شکر باید کمتر باشد و ویتامین دی حتما مصرف کنید در نتیجه باید مسئله آب و هوا را برای خودتان حل کنید. در کنار آب و هوا کسانی که طبع سردی دارند مشکل دردهای روماتیسمی پیدا می کنند و آن انرژی لازم را که در ایران داشتند اینجا ندارند و امکان دارد که بازدهی شما به نصف زمانی برسد که ایران بودید. در خود کشور کانادا ساکنین برای رفع این مشکل به سفر می روند  یک بودجه قابل توجهی را در نظر می گیرند و در پایان پاییز یا پایان زمستان یک هفته مرخصی گرفته و به کشورهای دیگر  سفر می کنند و آفتاب می گیرند و این طور نیست که مثل ایران به جنوب یا شمال سفر کنند. اکثرا خود کانادایی ها به فلوریدا یا کشورهای کاراییب سفر می کنند. این مسافرت یک هفته ای برای هر نفر حدود 800 تا 1000 دلار هزینه دارد.

کاریابی و لزوم روحیه رقابت پذیری

اگر شما آدم رقابت پذیری نیستید به کشور کانادا سفر نکنید. در هر رشته یا هر فیلدی که باشید باید با هم کارها و هم رشته ای های خودتان رقابت کنید تا به یک نحوی به چشم کارفرما بیایید حال از نظر کاری، رفتاری، کلامی و … همه اینها مسائلی است که شما باید قبل از مهاجرت به آن فکر کنید.

اپلای ابرود و شغل در کانادا

در رشته های مهندسی کسانی که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند اینجا اصلا کشور صنعتی نیست اینجا مثل کشور آمریکا و آلمان نیست. کشور آمریکا و آلمان خیلی صنعتی تر از کانادا هستند.

برای تحصیل اگر می خواهید رشته مهندسی رو انتخاب کنید می توانید این انتخاب را انجام دهید و پس از وارد شدن و برای مسیر بلند مدت حتما به تغییر فیلد فکر کنید و دلیلش هم خیلی ساده است با یک سرچ در اینترنت متوجه خواهید شد. البته مهندسی کامپیوتر از این قضیه مستثنی است زیرا دنیا دنیای دیجیتال است و خیلی از مهندسین رشته های دیگر هم حتی به سمت کارهای دیجیتال، طراحی وب و این طور مسائل را دنبال می کنند این نشان می دهد که آن رضایتی که مدنظر سایر رشته ها هست ایجاد نمی شود که بقیه به این سمت می آیند. حتی بعضی ها به سمت خدمات می روند. منظور از خدمات مثلا یک سرویسی را ارائه می دهد مثلا مهندس عمرانی که شرکت حمل و نقل راه اندازی کرده یا مهندس کامپیوتر که بر حسب علاقه ایجنت املاک شده است. خیلی ها سراغ فنی حرفه ای می روند زیرا این رشته ها در کانادا خیلی خوب است، شهروندان کانادا هم بیشتر به سراغ کارهای فنی می رود تا رشته های مثل پزشکی و مهندسی زیرا درآمد خیلی بالایی دارد. در کشور کانادا کارهای فنی 70 درصد کشاورزی 15 درصد و مشاغل صنعتی 15 درصد سهم اقتصاد این کشور را دارا هستند. در نتیجه مهندسینی که به کشور کانادا مهاجرت می کنند سعی کنند که به فکر تغییر شغل باشند، مثلا کار بیمه یا املاک یا مشاوران و تحلیل گران مالی اینها مشاغلی پر استقبال در کشور کانادا می باشند، و برای شما پیشرفت های خیلی زیاد و ثبات شغلی به وجود می آورد.

وضعیت مالیات (برای مجردها)

مالیاتی که در کشور کانادا برای مجردها در نظر گرفته می شود به نسبت زوجین یا کسانی که فرزند دارند در مقابل هزینه هایی که انجام می دهید و کمک های دولتی که دریافت می کنید می بینید که برای شما اون جذابیت را ندارد. فکر کنید که بیس حقوقی شما 3000 تا 3200 دلار در ماه است. کلا متخصصینی که می آیند حقوقشان بین 2000 تا 2400 دلار در ماه است. حال تصور کنید متوسط 3000 دلاری که شما دریافت می کنید 150 دلار بیمه تکمیلی هست که کارفرما از حقوق شما کم می کند برای اینکه از خدمات دندانپزشکی و خدمات دیگری که ممکن است پیش بیاید استفاده کنید حدود 130 تا 150 دلار باید برای بیماریهای خاص بدهید تا همین جا 300 دلار از حقوق شما کم شد حدود 25000 تا 28000 دلار شما باید مالیات به دولت پرداخت کنید و زمانی که اینها را از عدد حقوق کم می کنید عددی که به دست می آید می بینید چیزی که بتواند شما را راضی کند مثل اینکه زندگی بهتری داشته باشید یا ماشین بهتری داشته باشید سفر بیشتری بروید خانه بهتری داشته باشید با این هزینه ها می بینید که خیلی عدد منطقی به نظر نمی رسد به همین دلیل هست که همیشه بین کشور آمریکا و کانادا همیشه گفته شده که بهترین کشور برای مجردها آمریکاست به این دلیل که مالیات کمتر است و فرصت کاریابی بیشتر و می توانید خیلی از کارهای تخصصی با درآمد بالاتر داشته باشید علاوه بر اینکه غیر از مالیات هزینه زندگی هم در آمریکا کمتر است. از جمله خوراک، پوشاک، … در کانادا متاسفانه این ها برای افراد مجرد وجود ندارد البته برای کسانی که فرزند دارند کانادا گزینه بهتری نسبت به کشور آمریکا است.

کیفیت مواد غذایی میوه و سبزیجات

بر عکس تصوری که ما داریم که در آمریکا خیلی کیفیت زندگی بالا هست صنعت غذایی در کانادا و آمریکا متاسفانه مشکلاتی دارد، بر خلاف اروپا که یک سری قوانین رو وضع کرده که هر چیزی را نمی گذارد وارد کشورشان بشود. نمونه اش هم این هست که بعضی از فروشگاه ها قیمت بعضی از اقلام غذایی، میوه و سبزیجات اگر خیلی ارزان می خرید احتمال زیاد بدهید که اینها از مواد تراریخته استفاده شده که در دراز مدت مشکلات زیادی برای شما ایجاد می شود. بیماریهای خاص مثل سرطان، آلزایمر، پارکینسون یا حملات قلبی تمام این بیماریها در آمریکای شمالی خیلی خیلی بیشتر است در مقایسه با ایران یا اروپا.

یکی از علت های آن می تواند تامین مواد غذایی باشد زیرا در کانادا 7 ماه از سال زمین قابلیت کاشت ندارد و اجبارا به سمت گلخانه و واردات مواد غذایی از بیرون از کشور کانادا بروند. و به دلیل اینکه از پس مواد غذایی این جمعیت زیاد در کشور بر بیایند مجبور می شوند که به سمت تغییر ژنتیک مواد بروند بنابراین شما اگر بخواهید از میوه های ارگانیک استفاده کنید باید متحمل هزینه های بیشتری بشوید. یک فرد مجرد در آمریکا اگر از مواد تراریخته و ارزان قیمت و آف خورده استفاده کند 300 دلار و اگر از مواد خوب استفاده کند 500 دلار هزینه خورد و خوراک ماهانه باید بپردازد.

اوضاع خدمات درمانی رایگان

برخلاف تصور خیلی از دوستان که فکر می کنند که چون در کانادا خدمات پزشکی و درمانی رایگان است یک مزیت محسوب می شود برای کانادا، بعد از مدتی متوجه می شوید که این خدمات را مخصوصا گذاشتند برای اینکه برگ برنده ای باشد در مقایسه با سایر کشورها مثل آمریکا.

به دلیل دولتی بودن محدودیت بسیار زیادی را برای پزشکان ایجاد کرده است. پزشکان به این دلیل که دستمزد خود را از دولت می گیرند نه از مریض، یک محدودیتی برایشان ایجاد کرده که مثلا در ماه 1500 مریض می توانند ویزیت کنند و به همین دلیل نوبت دکترهای متخصص با زمان خیلی طولانی داده می شود. مثلا برای ام آر آی حدود شش ماه زمان می برد و اگر آن زمانی که برای شما نوبت تعیین شده به نوبتتون نرسید وارد یک صف انتظار دیگر می شوید و باید چند ماه دیگر منتظر بمانید.

نهایتا اینکه برای کسانی که فرزند دارند کانادا خیلی کشور مناسبی برای مهاجرت است. چون جای پیشرفت زیادی برای فرزندان شما دارد و کشور پرآبی هست که در حال حاضر که خیلی از کشورها به سمت بی آبی و کم آبی می روند کشور مناسبی برای زندگی می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)