داستان مصاحبه اپلای من

اپلای ابرود امریکا با پستی بلندی های زیادی همراه است، مصاحبه اپلای بخش بسیار حساسی در فرایند اپلای امریکا و کاناداست که در این بخش مصاحبه ای داریم با سولماز که برای مدیریت بازرگانی در چندتا از دانشگاه های امریکا وقت مصاحبه داشتن و به احتمال زیاد در یکی از این دانشگاه پذیرش تحصیلی میگیرند ..

مصاحبه اپلای من یه تیپ خاصی داشت، کلی آماده شده بودم و تیپ رسمی زده بودم فکر میکردم اساتید کمیته مصاحبه هم توی یک جلسه بشینن و تصویر من رو بزرگ کنن روی مانیتور و یکی یکی سوالات خیلی رسمی و ویژه ازم بپرسن اما اشتباه میکردم ..

روز و ساعت مصاحبه اپلای ام رسید و با استرس خیلی زیاد شروع کردم، یکی یکی اساتید ظاهر شدن، به ساعت امریکا روز بود و ایران ساعت تقریبا 10 شب بود. سه نفر از اساتید خانم بودن و یک نفر آقا. توی یک محیط خیلی صمیمی یکی یکی سوالات رو ازم پرسیدن و اگه احساس میکردن که چیزی رو بلد نیستم این حس رو به من منتقل نمیکردند. سعی میشد بیشتر روی ابعاد دیگه ای از سوالات مانور داده شه ..

بهتون بگم که من سعی میکردم به انگلیسی سلیس و خیلی روان و سریع صحبت کنم اما الان بعد از دو سه تا مصاحبه فهمیدم که هرچه شمرده تر و واضح تر صحبت کنم خیلی بهتره و کسی اصراری نداره که سریع صحبت کنم ..

سوالات مصاحبه اپلای

معرفی شخصی

اما ساختاری که بخوام براتون بگم این بود که بخش اول سوالات بیشتر به فضای معرفی خودم و اینکه چه پیشینه ای دارم. اطلاعات شخصیم، علایقم، شهر و کشورم و آیتم های دیگه ای که فکر میکنم بیشتر ایجاد فضایی بود که استرس مصاحبه اپلای بیاد پایین

علایق و انگیزه ها

بخش بعدی مصاحبه رو میتونم اینجوری بگم که بیشتر روی انگیزه ها تاکید داشتن. اهداف اپلای، علت ادامه تحصیل، اینکه چرا دانشگاه شونو انتخاب کردم، چرا مثلا یکدومشونو برای سوپروایزر شدن انتخاب کردم، چرا از کشور خودت میخوای بیای بیرون و در یه کشور دیگه تحصیل کنی

چه هدفی دارید؟

علاقه دارید به پیشرفت و تحصیل

چرا این دانشگاه را انتخاب کردید؟

می خواهید در محیط جدید خودتونو به چالش بکشید و با فرهنگ های جدید آشنا شوید. بهتر هست که تمرکز روی دانشگاه و فرهنگ و تحصیل باشد و روی اقامت یا کار و مانند این بحثی نداشته باشید.

چرا این استاد را انتخاب کردید؟

چرا این رشته را انتخاب کردید؟

اگر قصد تغییر رشته دارید چرا این تغییر را انتخاب کردید؟

در دوران تحصیل به چه دروسی بیشتر علاقه داشته اید؟

چرا معدلتان پایین بوده است؟

پاسخ به سوالات مصاحبه اپلای

بهتر است پاسخ های واقعی و دقیق را طرح کنید. برای مثال اینکه در آن زمان مشکل شخصی داشته اید یا با یک بیماری مواجه بوده اید، یا اینکه با فوت عزیزی مواجه بوده اید و یا هر موضوع واقعی دیگر که دلیل معدل پایین شما را نشان دهد. که البته میتونید هم مطرح کنید اون زمان انگیزه کافی نداشتید ولی الان با توجه به شرایط، علاقه و انگیزه پیدا کرده اید.

5/5 - (3 امتیاز)