ایده خلق ارزش در ریسرچ پروپوزال چیست

خلق ارزش در ایده های متکی به رشته و کشور

معنی ریسرچ و تحقیق و کاوش در خلق ایده نهفته است. پروسه اپلای نیز از این مهم مستثنی نیست. ریسرچ پروپوزال Research proposal به عنوان اصلی ترین مدرک علمی که توان فعلی فرد برای اپلای را میسنجد به طور مستقیم با خلق ایده و ارزش آفرینی در ارتباط است. از همین رو برای نوشتن Research proposal باید قبل از هر چیزی در پی خلق ایده باشیم. مهم نیست که در حال اپلای دکتری هنر باشیم یا مدیریت کسب و کار؛ اینکه برای کره جنوبی قصد اپلای داریم یا کانادا، مهم این هست که طرح اپلای و ریسرچ پروپوزال، حاوی یک ایده اصلی باشد که سلسله مراتب فرعی آن نیز مشتمل بر ایده های نو باشند. بیان نهایی اینکه خلق ارزش در ریسرچ پروپوزال به شکل مستقیم با ایده آفرینی Idea Creation مرتبط است.

ایده عنوان ریسرچ پروپوزال اپلای دکتری

ایده ها هم در رشته تحصیلی ریشه دارند و هم در کشور مقصد اپلای مان. به عنوان مثال وقتی برای اپلای دکتری برق یا کامپیوتر آلمان مصمم شده ایم، ابتدا ایده های نویی که حاصل یافته های جدید در زمینه برق یا کامپیوتر هستند را مرور میکنیم. سپس نیازهای خاص کشور آلمان و دانشگاه های آن را تحلیل میکنیم. برای یافتن ایده در رشته برق بهتر این است که به ژورنال های تخصصی رشته برق بپردازیم. سپس ترکیب ایده ها که زائیده فاکتورها و متغیرهای مختلف هستند را با هم مقایسه کنیم. ببینیم چه ترکیب هایی کم تر کار شده اما در اخبار فنی و بین المللی مدام از آن بحث میشود. اگر بحث باتری های خورشیدی است میتوانیم به حوزه Photovoltaic روی بیاوریم و سپس شاخص های فرعی را هم با تمرکز شخصی و هم با مرور ایده هایی که در مقالات متعدد آمده تجزیه و تحلیل کنیم. هدف این کارها در انتخاب صحیح عنوان ریسرچ پروپوزال دکتری خلاصه میشود.

بهترین گرایش؛ بهترین اشتغال پس از اپلای

از طرفی هم باید بدانیم بهترین گرایش رشته مورد نظر ما چه هست؟ برای مثال، آگاهی از بهترین گرایش مهندسی برق، IT و کامپیوتر که به اشتغال بهتر پس از دوران تحصیل منجر شود، میتواند ایده اساسی خوبی برای انتخاب موضوعی متناسب به شمار آید. همچنین نیاز روز کشورها در زمینه فنی و انسانی نیز تعیین کننده خوبی برای جهت گیری ما در انتخاب رشته، ایده و عنوان ریسرچ پروپوزال Research proposal دکتری خواهد بود.

معنی خلق ارزش در ریسرچ پروپوزال اپلای

ایجاد ارزش را نیز میتوان به منزله هسته خلق ایده در پروسه اپلای دانست. هرچه ایده های ریسرچ پروپوزال، یا حتی بیانیه شخصی SOP، ریسرچ پلن Research plan و رزومه اپلای هم مبتنی بر ارزش های مقبول دانشگاه مورد نظر و کشور مقصد اپلای باشند، پروسه اپلای ابرود با سهولت بیشتر جریان خواهد یافت. ارزش ها هم در رشته های فنی معنی دارند و هم درشته های علوم انسانی. به عنوان مثال، ما در رشته برق وقتی به مبحث توسعه پایدار Sustainable Development توجه داشته باشیم؛ میتوانیم نمود آن را در ابعاد باتری های خورشیدی، مصرف بهینه، میزان مصرف کم مواد اولیه مخالف محیط زیست و … نشان دهیم؛ به طوری که خروجی تحقیقاتی فنی ما در حوزه رشته برق یا کامپیوتر بتواند به محصولات پاک تر و سازگار با محیط زیست منجر شود.

پادکست خلق ارزش در ریسرچ پروپوزال

از سویی نیز، در رشته هایی نظیر مدیریت کسب و کار، هنر و گرافیک حتی رشته روانشناسی نیز همین ایده های دوست دار محیط زیست می تواند از جنبه های انسانی و تاکید بر سیاست گذاری ها و نوع ترکیت هدف ها پی ریزی شود. برای مشورت در زمینه خلق ایده میتوانید با وب سایت پی اچ دی پروپوزال تماس برقرار کنید. نهایتا در پاسخ به اینکه خلق ارزش در ریسرچ پروپوزال چیست (ریسرچ پروپوزال چیست+phd-proposal.com) میتوانیم گفت: ایده وقتی در ریسرچ پروپوزال، ارزش محور است که بر جامعه فنی و انسانی دانشگاه و کشور مقصد متمرکز باشد. این ارزش ها هم میتواند جزء اولویت های انسانی و اعتقادی باشد و هم بر سیاست های تکنولوژیک و فناورانه کشورها و دانشگاه های متکی باشد.

5/5 - (1 امتیاز)